Rychlá navigace
INLINE CENTRUM Servis: výměna u nás zakoupených koleček a ložisek
Do porovnáníKolečka a ložiska
První, co si vyžádá naši pozornost jsou kolečka. Po celé sezóně už asi budou pěkně sjetá a ošoupaná a možná by stálo za zvážení, jestli nepořídit nová. Důvod k nákupu nových koleček máte v případě, že kolečka jsou sjetá tak, že již nemají řádný vrchol nebo je vrchol posunutý úplně do strany. Dalším důvodem k nákupu nových kol je viditelné poškození kolečka. Není nic báječnějšího, než když vám kolečko praskne pod nohama. Pár pěkných pádů už to způsobilo…
Kolečka se vyměňují tak, že je prohazujete mezi sebou.
Doporučuje se systém:
L1 ↔ P3
L2 ↔ P4
L3 ↔ P1
L4 ↔ P2
Kde písmenka znamenají Levá a Pravá a číslice pak pořadí kolečka na botě počítáno od špičky. Teorie je to hezká, ale po pár prohozeních přestává fungovat, takže nezbývá než všechna kolečka pěkně srovnat podle velikosti a vybrat z nich 2 sady po čtyřech kolečkách. Když budete sady tvořit z řady koleček, tak postupujte tak, že sudá dáte do jedné sady a lichá do druhé. Vzniknou vám dvě sady o zhruba stejných velikostech koleček.
Kolečka pak na brusle namontujete tak, že největší dáte dopředu a dozadu a ta menší na druhou a třetí pozici.
Ložiska
Po určité době dostanou hodně zabrat i ložiska, která se o svůj servis přihlásí pazvuky a chrčením. Téměř každé ložisko se dá rozebrat a vyčistit. Ložisko se otevře a po odstranění prachovky se komplet rozebere, odmastí, znova namaže vazelínou na ložiska a opět složí. Samozřejmostí by mělo být otření ložisek hadříkem po každé vyjížďce nebo minimálně při každé výměně koleček.
Jedná se o cenu servisu na našich kamenných prodejnách.